Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/vusers/domains/seiltur.no/wwwdocs/tempest/wp-includes/formatting.php on line 74
Strict Standards: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, non-static method GeoMashup::the_content() should not be called statically in /home/vusers/domains/seiltur.no/wwwdocs/tempest/wp-includes/plugin.php on line 57
Så er det ikkje lenge igjen! Vi reknar med rundt eit døgn frå no av, dersom vinden held seg slik den er no. Vi er veldig spennte på kossen det blir å komme i land. Det er jo litt sprøtt at dei vi vinka til og ønska god tur over i LasPalmas, er dei same som vi no skal treffe igjen i St.Lucia.
Det er moro å føle på stemninga ombord no. Dei sit ute og diskuterar kva vi skal gjere når vi kjem i land. Mest opptatt er dei av korleis vi mest effektivt skal få shina båten. Eg har nemleg beordra nedvask innvendig før mannskapet får full landlov Det er litt å ta fatt i, alt som er vaska opp i saltvatn bør vel skyllast og få seg ein god ferskvannsvask, ellers er eg redd vi får mykje rust på utstyr framover. Segl må pakkast og båten må vaskast frå under dørk til tak. Vi har ikkje hatt mykje vatn inn, men det lille som har kome ligg sjølvsagt nederst i lag med hermetikken. Bør vel få tørka ut litt der og før rusten tar tak.
Alt er veldig bra ombord, vi nyter siste etappe inn. Vi begynner no på “siste av alt” leiken. Håpar natta blir fin så vi kan få ei siste roleg nattevakt med månelys og stjernehimmel!
PS: Vi tenker og tenker på den kongegåta, men kjem ikkje på noko anna enn kongekrabbe… Får vi fasiten når vi er i land Rita?? Vi tenker også på Sjur si gåte om kor musikalsk ein må vera for å få skalet av ei banan, men kjem like til kort der…
Kapteinen
Så er det dags for resultatene fra banan-prosjektet. På tross av iherdige sabotasje- og manipulasjonsforsøk fra ap-klanen ombord (kan virke som Arnt har vært ute og svingt med partipisken?), har vi kommet fram til en klar og utvetydig konklusjon.
Populasjon : 42 bananer
Utvalg : 6 stk vertikalt med plukken opp på le side, 6 stk m/plukken ned, 4 stk langsetter med smilet opp, 4 stk med smilet ned. Tilsvarende for lovart side.+ 2 stk i en skuff som kontrollgruppe.
Metode: Daglig observasjon og loggføring av utseende og hardhet, dybdeintervju av deltankende forsøkspersoner umiddelbart etter banankonsumsjon med fokus på smaksopplevelse og konsistens, et meget høyt signifikansnivå, noe sprik i standardaviket
Konklusjon: Det kan overhodet ikke finnes noen som helst sammenheng mellom opplagringsvinkel og modningstid!
HA! Arnt, ta deg en banan. Forventer at du spanderer en banansplit på oss alle for tort og svie når du ankommer. Alternativt blir du tvangsforet med den bortstua kontrollgruppen som nå har begynt på et ganske interessant steg i modningsprosessen.
Dagens tidtrøytefakta: På sjøen er det ikkje ULV! ULV! ULV! som gjeld når timane strekk ut for lenge, men REV! REV! REV! Ropar man det kjem kapteinen propellerande ut av luka i ei stor kave kvar gong til stor begeistring fra oss andre. Mest effektivt utført med et par dugelige rattinger i forkant, slår aldri feil.
Vi burde kanskje gje kapteinen litt meir fred, da vi begynner å se ulike stresstegn og urovekkende oppførsel. Om det skyldes at han har slått seg på ltvannsflaska i desperat forsøk på å blidgjøre Intendanten (som fortviler over ferskvannsituasjonen for å holde seg i aktivitet nå som papirkrisa er avverga), om han har sett for mye av Black Adder til sjøs, eller om det er sola som har skylden, vites det ingenting om. Bl.a. har vi med jevne mellomrom ferska han i å tilberede både GPS’ar og radioar i stekeovnen, og når man ber ham om bestikket setter han seg bare ned og skriblar for seg sjølv ved kartbordet. Virker som mannen er i ferd med å gå helt over stag.
Ellers har jeg nå snart brukt 3000 nautiske mil på å finslipe styrmannskunnskapene mine. Gjennombruddet kom i går, da jeg brått oppdaget at man skal ratte MED bølgene og ikke mot. Ikke veldig logisk, men det fungerer da noe bedre. Noenlunde samtidig fant jeg også ut at å broache ikke har noe med franske egg å gjøre, og at det ikke bare er under høstjakta det piner å treffe bom. Kan betrygge alle med at det virker som båten er solid bygget, så den holder sammen ennå.
Nå må jeg tre av, da kapteinen gjer ordre om å skjøte brasene.
Fetter Førstereis
7 kommentarer til “ARC dag 22 God driv”