25. juni, med VSV, god fart og litt sjoesyke.

Litt penere vær, måneskinn og soloppgang – men bølger og vind – 25. juni – p>

Da koster vi fortsatt avgårde – og i skrivende stund har det frisknet litt til. Det betyr god fart, gynging og revet seilføring – artig seilmessig for de fleste, men en utfordring for andre hva gjelder sjøsyke. Vi jobber oss litt sørover, slik vi har gjort noen dager – der er det litt mindre vind ettersom vi kommer nærmere høytrykket sør for Azorene. 864 nautiske til Ponta Delgada i skrivende stund. Vi har gjort omlag 190 nautiske siste døgn – ikke værst!

Anne Gro: Tore lurer på hvordan det gikk på seilkuset (red anm: Tror gutten er forelska jeg…!) Henrik: Giske og Jens holder nå på. Kapteinen mener nå at Giske heller snart må gi seg med slike uttalelser….Sharia lover har vi ombord her, så det er vel ikke så galt – men vi kobler garantert ikke mot fotballresultater!

Til dere som har etterspurt posisjoner undervegs ( det er til de som ikke er fornøyd med det kartet som ligger på nettsiden, og vil logge selv i slikt som Google Earth) – DDMM/HHMM(GMT)/NGGMMSSS/VGGMMSSS – 2606/1052/N3757000/V4354000 – 2506/1128/N3845000/V4745000 – 2406/1118/N3921000/V5100500

Kommentarer

3 kommentarer til “25. juni, med VSV, god fart og litt sjoesyke.”

  1. Anne-Gro avatar
    Anne-Gro

    Så flott at dere ser både måneskinn og soloppgang:-)Og at dere koster avgårde..
    Men så dumt at det medfører sjøsyke også..

    Ja, nå vet jeg hva vind aktenom tvers betyr og en masse andre begrep 🙂

    Seikurset er kjempefint,- vi har hatt sol og mye vind idag og trent masse på å krysse, jibbe og heise seil opp og ned,legge til kai, fortøye osv..- veldig lærerikt og veldig gøy:-)

    Har i alle fall litt mer ballast når jeg blir med videre..;-)Ellers så har jeg litt erfaring i byssa og som «lukedame»..( var det ikke det det het..??)

    Forresten veldig koselig observasjon av red….

    Jeg ville sette pris på en liten utstyrsliste etterhvert. Er det noe dere vil jeg skal ta med meg spesielt?

    Ivar: jeg henter post.

    Tore; jeg vil ringe og prøve å endre billett mandag,- holder deg oppdatert på det:-)

    God seilas videre!

  2. Anne-Gro avatar
    Anne-Gro

    Hei igjen.

    Glemte å skrive til deg ,Tore , at alt er ok hjemme hos deg.

    Har vannet og høstet tomater og urter:-)( som jeg bruker i maten hjemme ) Men ikke orket å luke…Ssr nå nesten ikke forskjell på stauder og ugress, men det får gå sin gang..:-)

  3. quit smoking support avatar

    Wonderful beat ! I wish to apprentice while you
    amend your website, how can i subscribe for
    a blog web site? The account aided me a acceptable deal.
    I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright
    clear concept