Vi var på førstehjelpskurs den 9.3 2008 med en engasjert og kunnskapsrik kursholder fra Norsk Luftambulanse. Begge har opplæring i førstehjelp fra tidligere, men det var veldig greit å få frisket opp kunnskapene før avreise. Sikkerhet har selvsagt høy prioritet om bord. Dessuten har enkelte ting endret seg. Nå er det 30 kompresjoner og 2 innblåsninger som gjelder, mens det tidligere var 15-2. NLA Global Medical Support kan kontaktes fra utlandet på e-mail: gms@gms.no eller tlf: +47 22 96 50 50.
Førstehjelpskurs
Skrevet av
i

Kommentarer
2 kommentarer til “Førstehjelpskurs”
Ser dere begynner å få dreisen på hjemmesiden dees. Gleder meg til å følge seilasen deres over Atlantern. Dere får en kjempeopplevelse.
Gleder meg helt vilt selv til å komme igang med sesongen.
A.
Heisann sjø-ulker !!
her er en liten lykkehilsen med misunnelse.. fra en «erfaren» ARC seiler….
som vi snakket om på telefon i går Frode, var jeg med på ARC 2007 som mannskap på Nora Simrad. Vi brukte 16,5 dager.
vi fikk 3 plass i våres klasse (klasse med bl.a. X – 55, Baltic 50 og div. hurtige båter…)
Turen og opplevelsen bør dere glede dere til – dette blir morro !! Et godt tips er å abb. på værtjeneste fra http://www.frivind.no – Lykke til !!