Tekniske data
Mango er en 4-lugars Bavaria 44
| Mål | |||
|---|---|---|---|
| Lengde total: | 13,95m | Lengde skrog: | 13,60m |
| Vannlinje: | 11,45m | Bredde: | 4,25m |
| Høyde: | 19,10m | Dybde kjøl: | 1,60m |
| Vekt | |||
| Tomvekt: | 9600 kg | Seilklar: | 10500 kg |
| Kjølvekt: | 3000 kg | ||
| Tankkapasiteter | |||
| Vann baug: | 150 l | Vann bb akter: | 210 l |
| Diesel sb akter: | 210 l | Gass (flaske): | 3 l |
| Motor | |||
| Fabrikat: | Volvo Penta | Type: | D2-55 |
| Effekt: | 41kW/55Hk | Kjøling: | Varmevekslar |
| Drev: | Seildrev | Propell: | 3 blad folde |
Sikkerhetsutstyr
- 6 manns redningsflåte med selvutløser. Godkjent for havseilas på over 24 timar.
- EPIRB med GPS (nødpeilesender med selvutløser).
- Nødraketter
- Grab-bag med nødproviant, vann, raketter, vhf, lykt, ekstra batterier til vhf osv for å kunne overleve dersom vi må forlate båten.
- Redningsvester med skrittstropp og sikkerhetsliner til alle ombord. Løpeliner på dekket og i cockpit.
- En livbøye med kastesnor på rull, Danbouy og hesteskobøye.
- Tre rev i storseil, kutterfokk og stormfokk.
- Radarreflektor montert i mast
- Vantkutter
Før starten i ARC vil båten tilfredstille de sikkerhetskrav som blir stilt av ARC komiteen.
Kommunikasjon
- Raymarine RAY 54 E VHF fastmontert ved kartbord samt ekstern høyttaler i cockpit
- Håndholdt VHF Ray101E.
- Iridium Satelittelefon Motorola 9505A med mulighet for tilkobling til internett, slik at vi kan kommunisere på telefon, sms og e-post når vi er på havet samt laste ned gribfiler (værmelding).
- Mobiltelefoner og Skype.
Elektronikk
- Raymarinepakke med instrument for vind, logg, fart, vanntemperatur osv.
- Raymarine C 70 kartplotter.
- 2 håndholdte GPS`er
- Raymarine 2kW radar montert i mast.
- Raymarine 6002 autopilot

