Hei alle sammen!
Mandag og vi har endelig funnet tid i programmet til å skrive blogg igjen. Som dere sikkert vet ankom vi Horta torsdag ca 1900 lokal tid. Vi var glade og stemningen steg til nye høyder da vi så land. Det var en fantastisk innseiling med toppen av Faial (ca 900 moh) og toppen av Pico ( ca 2200 moh) for anledningen pyntet i det hvite som vi er så glade i hjemme i Norge. Det flotte mannskapet på Rattata tok imot tampen vår, vi fikk noe godt i glasset og havnet i sjøen alle mann.
Utseilt distanse ble 2365nm fra St Martin til Horta – 16 dager og to timer (inkludert grillaften ombord i Aurelia og bading…).
Vi ligger her i Horta sammen med en hel gjeng Skandinaviske båter. Ellers har vi kost oss masse her på land, umulig å gå i detaljer om alt men høydepunkter som kan nevnes er fellesmåltid med mannskapet fra Aurelia, Rattata, Avalon(dk), Chili(dk), Tempest og Mari, gatefest (Feiring av St.Augustin tror vi) med folkemuskikk/dans sukkerspinn og kasting på blikkboks. Petes svarte også til forventningene. Fantastisk stemning i hele byen. Innimellom har vi rigga skuten, vasket klær og tirsdag ble storhandelen gjennomført slik at vi var klar for avgang. Dessverre har værmeldingene vært negative. Vi ligger altså å venter i spenning på medvind fra Mads hjemme i Norge.
Alt vel og vi kommer sterkere tilbake på bloggen så snart vi setter seil eller med oppdatert rapport fra Horta.
Hilsen fra Horta
Skrevet av
i