Sitter på en kafè i Peniche, Portugal og ser livet suse forbi samtidig som vi får surfet på nettet og drukket kaffè, nett som kinderegg! Turen nedover fra Bayona startet med lite vind fra sør og heldigvis lite svell også, men i fem-tiden begynte vinden å snu over på nord som meldt, og vi fikk herlig seilvind. Hele natten fòr forbi med spridde seil i 7,5 kn, måneskinn og stjerner som blinket, den beste natt-seilasen vi har hatt på veldig lenge! Utpå morgenen dabbet desverre vinden av igjen, og det ble motorkjøring resten av turen. Da vi kom inn mellom Berlinga-øya og Peniche møtte vi Leikaren som kurset mot Berlinga, og da vi kom inn i havna her låg det nok en norsk båt (fikk desverre ikke tak i navnet og fikk ikke hilst på dem før de reiste videre). I år virker det som det er flere norske båter enn fra noe annet sted her i området, artig. Vi blir her til i morgen og da reiser vi videre til Cascai.
Bayona-Peniche
Skrevet av
i