Horta- Irland

25.05. Etter mange fine dager på Horta, satte vi kursen mot Irland. Wilhelm og Bjørn på Katrina dro 1 time før oss, fordi p5260206.JPGp6030220.JPGdsc_0189.JPGvi måtte tanke diesel. Måtte vente ca. 1 time før vi fikk tanket. Kom oss avgårde 18.15. Det var vindstille helt til ca. 10.00 neste dag. Paserte Katrina etter ca 3t..  Masse delfinbesøk de 3 første dager, så var det slutt med delfinene. Fin seiling over med sol, regn og tåke. Glad radaren fremdeles virker, siden AISen har streiket. Ankom Dunmore East 02.06. kl.11.00, som er in liten koselig fiskerlandsby på sørøstkysten av Irland. Ble liggende p6060265.JPGutenpå en dsc_0379.JPGdsc_0413.JPGfiskebåt, da dette ikke er en lystbåthavn. Ble en god middag på en lokal pub, før vi hanlet inn ferskvarer. Indrefilet av svin, til 56kr. kg.. Billig mat her. Kom oss avgårde kl.06.00 neste morning i fin vind. Fikk seilet det meste av veien opp til Dun Laoghaire ved Dublin. Ankom havna kl.20.00. Wilhem og Bjørn kom kl.05.00 neste morgen. Dun Laoghaire er en dsc_0443.JPGkjempestor og sikker havn. Yttermoloen ble påbegynt i 1817 og stod ferdig i 1842 og hadde intil 1000 arbeidere i sving. Pris ca. 1 mil. pund. Veldig fin havn med alle fasiliteter.

Kommentarer

Ett kommentar til “Horta- Irland”