6 Feb. Marigot

Posisjon 13:59.917N 61:01.526W

På vei til Rodney Bay

For å slippe å komme inn sent til Rodney Bay tok vi en natt i Marigot Bay. Her koster det EC$80 for å ligge i bøye. Litt irriterende å gå på den, når jeg senere så at det var god plass til å ankre like i nærheten.
Seilasen fra St. Vincent (Walilabou) kan være slitsom med motvind og en del sjø. Det er også en akselerasjonssone her, så vi satte stor med ett rev og hjalp til med motor i det vi passerte nordenden av St. Vincent. Det viste seg at frykten var overdrevet. Vi fikk fantastiske seilforhold hele dagen med vind mellom 8 og 10sm. På en kryss med ett stikk i skjøtet lå vi mellom 7,5 og 8,5 knop hele dagen. Tydelig at skrapejobben hadde gjort sitt til at vi ikke satt fast i vannet lenger.
Customs var stengt når vi kom inn, så vi tok en rusletur på land. Vi besøkte Jungle Hideaway som ligger idyllisk til inne i mangroveskogen. Man går på et “fortau” gjennom bushen for å komme dit.
Tidlig tilbake til båten for å lage middag. Rett utenfor Marigot fikk vi napp, og kunne dra ombord en fin liten tunfisk på ca1,5 kg. Det ble ny tunfisk middag. Nyyyydelig.
Dagen etter sjekket jeg inn og ut samtidig siden vi kun skal være i landet i 72 timer.
Ut fra Escape

2 kommentarer til “6 Feb. Marigot”