Arkiv for 4. januar, 2010

1. - 3. januar, Mustique - Mayreau - Union Island

Etter litt champagne, skåling, tuting med hornet og titting på månen kl 19.00 for oss, og da dere i Norge gikk inn i det nye året, sammen med Arne, Patrik og Fredrik fra Lina 4, dro vi inn til Basil’s Bar, en hyggelig restaurant/utested nede ved stranden. Her ble kvelden, og senere det nye året, feiret med deilig buffet, hatter og tiaraer, og, etter the final countdown, tre sjenerte raketter med sine hviskende “poff”. Langs hele stranden var det pyntet med fakler, så stemningsfult og flott var det likevel! Vi var spente på om vi skulle få feire sammen med noen av celebritetene som ferierer her på øya, og heldigvis kom i alle fall datteren til Mick Jagger ;) Hun syntes vi var noe spesielle, da Sara fortalte at vi hadde seilt hit fra Norge i håp om å treffe faren hennes…

1. januar hadde vi en deilig seilas ned til Salt Whistle Bay nord på Mayreau. En idyllisk havn som tydeligvis ikke bare vi har hørt om. Med strøm, svell og vind fra ymse kanter, lå etterhvert båtene i alle forskjellige retninger. Det var det ikke plass til, så vi flyttet oss i løpet av natten til en bukt lenger syd. Neste morgen bar det tilbake til Whistle Bay, hvor vi hadde en fin-fin dag på stranden. Martin har fått helt dilla på å sanke kokosnøtter, så vi har rikelig med mellommåltider og snacks :)

I dag var vi en tur innom på Palm Island for å hente bankkortet vi hadde glemt igjen hos legen. Veggene i huset hans er fylt til randen av malerier med fargesterke, maritime motiver. Dette er tydeligvis bigeskjeften til doktor Chevailler, for da vi senere besøkte The Anchorage Yacht Club i Clifton var også denne rikt dekorert med malerier til salgs av samme kunstner. Vi la så til på Union Island, her skulle vi fylle både vann og diesel, sistnevnte har vi ikke fylt siden Kapp Verde, så det var kanskje derfor (glemsel) det nå havnet i vanntanken?… Ja,ja - nei,nei, da fikk vi et og annet å henge fingrene i denne dagen også.

Vi ligger i Clifton, og det er et stort rev på utsiden som beskytter bukten. Her på innsiden er det hai (av typen nurse), helt inne ved restaurantene koser de seg på grunt vann. Visstnok ikke farlige, men badelysten forsvant vel noe hos enkelte av oss…

En liten skål i El Mar da det nye året kom til Norge Stemningen er allerede på topp Sara og Patrik iført effektene Ludvig tester blåseinstrumentet Gustav er også i partyhumør Elizabeth Hall Jagger var også der Ikke værst å få 12 stk inn i en golfbil med tak Litt slappere stemning den første kvelden i 2010 Whistley Bay var en idyllisk bukt! Gustav vet å slappe av En pelikan koser seg med fangsten sin Koselig bebyggelse i Clifton Mye bruk av glade farger Haiene ser ut til å ligge å vente på en godbit (om det er menneskekjøtt eller leftovers fra restauranten, vites ikke…)