Arkiv for 8. februar, 2010

4. - 5. februar, Martinique

Etter en rolig formiddag med skole og snorkling, vi så skilpadder, moray og en slange, spiste vi lunsj på land. Når vi nå en gang er i Frankrike, var det crêperie som fristet mest. Overraskelsen var derfor stor da de skulle ha over 64 kr pr pannekake med skinke og ost! Vi har vennet oss helt til Kapp verdiske og Karibiske priser, og glemt hvilke ublu priser som kreves i Europa (og Norge).

Ved 15- tiden lettet vi anker, Martin har lekt Mc Gyver så innmaten i fjernkontrollen til ankeret kunne brukes sammen med en løs ledningstump, og kjørte ca 5 nm til Pointe du Bout som ligger vis a vis hovedbyen Fort de France. Dette var en trang, liten havn, og området rundt er preget av hoteller, restauranter og dyre butikker. Stille og rolig var det likevel.

Stor ståhei fredag morgen, da Skipperen ble vekket med sang og overraskelser. Den største gaven visste han riktignok hva var, vi driver fortsatt og gir hverandre batteriene vi måtte fornye på Tenerife :) Etter litt baguette, koste vi oss videre med brownies til frokost!

Så bar det over bukten til vestsiden av fortet, hvor vi visste at Havfrilla og Cecilie og Lars med Safari lå. Etter en liten formiddagsvisitt av dem, dro vi inn i byen for å prøve å få tak i bl. a. ny ankerbetjening. (Ludvig var litt stressa for at Mc Gyver løsningen var ment å skulle være permanent) Chandleren hadde heldigvis en type som passet i vårt støpsel, og nå kan vi nesten ikke annet enn å glede oss til vi skal videre så vi får prøvd den ;)

Om kvelden var det bursdagsfeiring først ombord i El Mar, sammen med de to andre norske båtene, før vi dro inn for å sjekke nattelivet på land. Vi hadde tidligere på dagen sett at det skulle være karaoke på et utested, og tenkte det kunne være gøy. Det viste seg imidlertid ikke å være mulig å leke sangartist på fredager, men danseartist var det fult mulig å leke. Det litt snodige var at stort sett hver gang noen av oss danset gikk de lokale av dansegulvet, bare for å stimle opp igjen når vi tok en pause. (Følte oss ikke veldig velkomne) Forøvrig er deres måte å danse på meget spesiell…

Tilbake i båten var bursdagsbarnet strålende fornøyd (om enn litt sliten) med dagen og alt den hadde gitt av gøy og hyggelige hilsner fra fjern og nær.

Vi studerer en moray (stor, giftig ål) på god avstand Stadige påminnelser… …om å følge med på kartene :) Havfrilla og Safari på bursdagformiddags visitt