Arkiv for 20. februar, 2010

Telefon nummer, Antigua

Vårt telefon nummer mens vi er på Antigua er: +1268 723 1381, så hvis noen er interessert i å få tak i oss er det bare å ringe :)

19. februar, Antigua

Dette har vært den STORE rydde- og vaskedagen. En ting er at vi får besøk av tre av Saras venninder i morgen, og en annen ting er at det var på høy tid å bli kvitt askerestene etter utbruddet som var på Montserrat for en uke siden.

Vi flyttet oss derfor inn til English Harbour i dag tidlig, for å ha tilgang til strøm og vann. Det er tydeligvis litt vannmangel her på øya, så noe vann (bortsett fra det lille vi hadde igjen på tanken) fikk vi ikke tilgang til før ved 16-tiden. Heldigvis prioriterte vaskeri/dusj/toilett-huset klesvask fremfor dusj- og dobesøkende, så klesvasken ble også ren :)

Matskapene er fylt opp og nå er det bare å sitte og vente, og glede seg til klokken blir 14.50 i morgen :)

Sett så fin båt? Det ble også litt tid til klovneri… ..og skøy :)

17. - 18. februar, Dominica-Guadeloupe-Antigua

Vi kom oss relativt tidlig opp i går for å seile videre mot Antigua. Det var en avstand på litt over 90 nm, og det ble derfor bestemt at vi skulle ta en overnatting i Deshaies på vestkysten av Guadeloupe. Vi får besøk fra Norge på lørdag, og har et og annet som må vaskes og ryddes før den tid, derfor dette “hastverket”.

Fin seilas og bra vind til Deshaies. I og med at vi bare skulle bade og hygge oss i båten, -med bl.a. litt besøk fra Safari og Havfrilla, trengte vi ikke sjekke inn og ut av Guadeloupe. Barna avtalte at de skulle få seile med Havfrilla videre de neste 41 nm til English Harbour på Antigua. For dem var det da avgang kl 07.00, mens vi dro en time senere.

Ikke like mye vind denne dagen, så det ble endel variasjon mellom seiling, motring med seil og seiling igjen. Mannskapet ombord i Havfrilla så en hai på ca tre meter, men da kamera skulle frem, ble den borte… (nok en røverhistorie, tenker både vi og sikkert dere)

Vel fremme på Antigua, kom de tre svenske jentene i Cantare og tok oss i mot. Sofia er 25 år i dag, så vi er mange som skal feire henne senere i kveld :)

El Mar! I fint driv Deshaies på avstand Barna fikk seile med Havfrilla Så var det endelig Antigua vi nærmet oss :) Pillars of Hercules, ved innseilingen ved English Harbour Lun, fin bukt på utsiden av havnen